Navigácia

• Skupinová mobilita našich žiakov sa blíži, a tak koordinátorka programu Michala König  a zodpovedná p. učiteľka Renáta Kamenická  absolvovali 23. 5. 2023 prípravnú návštevu a dohodli posledné body zaujímavého programu, ktorý pripravili naši kolegovia z Debrecínu.

Skupinová mobilita žiakov

1 deň

1.deň sme absolvovali aktivity na predstavenie sa, prehliadku školy a zapojili nás do hudobného predstavenia, kde sme si spoločne zaspievali ľudovú pieseň Tancuj tancuj. Navštívili sme centrum mesta, múzeum reformovanej univerzity a knižnicu s takmer miliónom výtlačkov kníh zo 17. Storočia. Vystúpili sme cez 200 schodov na vyhliadkovú vežu kostola. Voľný čas sme trávili prechádzkou mestom, zmrzlinou , Starbucks coffee.

2. deň
    Náš 2. deň sme začali hodinou informatiky, pracovali sme v programe Kahoot. Nasledovala návšteva vedeckého centra Agora so zaujímavosťami v oblasti fyzikálnych zákonov. Očarila nás aj botanická záhrada. Popoludní sme navštívili ZOO, kde nás najviac nadchli žirafy, hrochy, krokodíl.... Niektorí ochutnali banánovú polievku.

3. deň
    3.deň sme začali hodinou ANJ. Témou boli medzigeneračné rozdiely. Doobedie sme si s maďarskými kamarátmi dali zahrievacie aktivity na hodine TSV a následne florbalový zápas svk-mr a volejbal na školskom dvore. Po obede v ŠJ sme si vychutnali zmrzlinu a hurá do aquasveta - Aquaticum. Večerou sme deťom splnili sen o MC Donald. V rámci rozlúčky sme absolvovali kvíz o Debrecíne, dostali sme certifikáty a malé pozornosti.

4. deň
    Dnešným dňom nás sprevádzal aj riaditeľ školy István Sipos. Na konskom povoze sme sa previezli po maďarskom safari - pusta, so zastávkami pri typických pusta domoch, kde hrubá vrstva slamy nahrádzala dnešné zateplenie. Hortobagy národný park je súčasťou svetového prírodného dedičstva preslávená chovom koní, typických oviec so skrútenými rohami a rohatými maďarskými kozami. Súčasťou dňa bola jazda pastiera ovládajúceho záprah 5 koní. Domov odchádzame s množstvom nezabudnuteľných zážitkov.

Timotej Palkov: „Ďakujeme za možnosť zúčastniť sa tohto projektu a ďakujeme za návštevu krásneho mesta Debrecín. Zlepšil som  si svetový jazyk-angličtinu, spoznal som  krásnu školu, zažil úžasný program a mali sme top sprievodcov. ĎAKUJEME.“

Jakub Kokoruďa: „Ďakujem za príležitosť zúčastniť sa na výmennom pobyte, zlepšil som si angličtinu a našiel nových kamarátov. Navštívili sme krásne mesto. Užil som si to. Mali sme výborných sprievodcov v spoznávaní krajiny a školy. Učitelia nám pripravili program plný zážitkov.“
    Veronika Frančáková: „Som veľmi rada že som sa mohla zúčastniť tohto výletu a konečne po 9 rokoch niekam ísť, pretože kvôli bezlepkovej diéte som nemohla nikam ísť. Som rada, že mi pani učiteľky vybavovali bezlepkovú stravu. Odniesla som si odtiaľ veľa zážitkov ale aj nových priateľstiev, spoznala som veľa nových ľudí, kultúru. Bolo nám super.“

Aneta Tomašková: „ Ďakujem za možnosť výmenného pobytu v Debrecíne. Počas jedného týždňa som si našla nových kamarátov a kamarátky. Vďaka našim pani učiteľkám sme spoznali krásne mesto a aj školu. Pobyt v Maďarsku sa mi veľmi páčil.“

Gabriela Grumelová: „V prvom rade som veľmi vďačná, že som mohla byť súčasťou výmenného pobytu v Erasmus+. Dalo mi to nové skúsenosti a posunulo ma to v komunikácií v anglickom jazyku, nové kamarátstva, zážitky a skúsenosti. Navštívila som krásne historické mesto, Debrecen reformed collage, aquaticum, národný park Hortobágy a mnoho ďalších zaujímavých miest. Učitelia boli veľmi milí, ochotní a pripravili pre nás každý deň veľmi zaujímavý a napĺňajúci program. Som veľmi vďačná za túto skúsenosť.“

Filip Tomaško: „ Ďakujeme, že sme mohli navštíviť maďarské mesto Debrecín a spoznať nových kamarátov a učiteľov. Navštívili sme miestne pamiatky. Aj keď návrat do reality bude horší. Bolo to výborné.“

Unavení, ale šťastní a plní zážitkov sa vraciame domov. Celý výmenný pobyt bol hradený z prostriedkov projektu Erasmus +.

Poďakovanie patrí i pani učiteľkám Mgr. Renáte Kamenickej a Mgr. Ivone Kellnerovej za starostlivosť počas celého výmenného pobytu.
    19.06.2023 11:14 | viac »

• 1.deň
    Po dlhom a únavnom lete patril prvý deň mobility patril pláži Playa de Mogan. S  koordinátorom Manuelom a Lorenou sme sa presunuli na južnú časť ostrova. Španielske Benátky boli oslňujúce a zažili sme krásnu atmosféru turistického mestečka. Pochutnali sme si na tradičnom španielskom tapas a užili siestu na pláži.

2.deň
    Další horúci deň sme strávili prehliadkou mesta Las Palmas. V známej lokálnej  reštaurácii sme ochutnali čerstvú rybu a sangriu. Večer patril karnevalovému sprievodu, ktorý bol nezabudnuteľným zážitkom.

3.deň
    Deň sme začali prvou návštevou školy IES Simon Peréz. V úvode nás koordinátor Manuel previedol priestormi školy a predstavil školský systém v Španielsku. Zoznámili sme sa s riaditeľkou školy. Prvá hodina patrila práci s deťmi so špeciálnymi potrebami, kde sme spoločne objavovali zaujímavosti Slovenska a nášho mesta. Videli sme modernú hodinu anglického jazyka. Na hodine histórie sme sa preniesli do starovekého Grécka. Vyučovacia hodina španielčiny prebiehala v knižnici a nakoniec sme navštívili výtvarne štúdio. Učitelia školy nás milo prekvapili obedom s miestnymi špecialitami.

4.deň
    Dlhý ale zaujímavosťami nabitý deň začal prehliadkou historického centra Las Palmas. Skupina žiakov nás sprevádzala pamiatkami mesta. Formou hry a kvízu sme sa dozvedeli nové poznatky o jednotlivých pamiatkach. Po krátkom oddychu nás čakala lekcia flamenga.  Popoludne sa nieslo v duchu tradícii Andalúzie. Ochutnali sme tradičné jedlo Tomato soup - salmorejo
    Drink - rebujito
    Sandwich - serranito
    Dessert - torrija.
    Podvečer sme sa poprechádzali uličkami dvoch malebných dediniek Teror a Arucas.

5.deň
    Slnkom zaliate piesočné duny nás sprevádzali celým dňom. Opäť jeden z úžasných dní strávený s našimi španielskymi priateľmi. Z výletu v Maspalomas Dunes sme sa vrátili plné nových zážitkov a spoznali sme ďalší kúsok tohto krásneho ostrova.

6.deň
    Ako šťastne a krásne sa končia rozprávky, tak skončila aj tá naša. Pred slávnostným odovzdaním certifikátov sme navštívili susednú základnú školu, kde sme si pozreli vyučovacie hodiny HUV a VYV pre najmenších žiakov. Nemohli sme však odísť bez nových poznatkov o kompostovaní. Naša mobilita sa končí, ale naši noví priatelia.

17.03.2023 13:10 | viac »

• 1.deň

Naši učitelia TSV sa v týchto dňoch vzdelávajú v oblasti outdoorových aktivít v horvátskom Splite. Prvý deň prebiehal v troch blokoch:

1. Teoretický úvod a zadefinovanie pojmov-outdoorové vzdelávanie.
    2. Ukážka vzorovej hodiny v prírode jej prezentácia a rozbor.
    3. Praktická hodina pri mori, Brain gym, práca so žiakmi s ADHD.

2.deň
    Druhý deň našej mobility sme absolvovali dva bloky vzdelávania, prvý bol praktického charakteru, kedy sme navštívili neďalekú jaskyňu Vranicja, kde nám profesorka miestnej univerzity ozrejmila jej históriu, pôvod a následne nás miestny obyvateľ (už tretia generácia rodu) sprevádzal jej sprístupnenou časťou a informoval o jej objavení jeho predkami, ukázal najzaujímavejšie miesta, fakty. Cestou nás profesorka oboznámila s tunajšiu flórou a faunu, nakoľko sa špecializuje na biológiu.
    V prestávke medzi blokmi sme si stihli prezrieť mesto, jeho promenádu, prístav a najzaujímavejšie kultúrne a športové miesta. Podvečer bol zameraný na históriu založenia mesta už od jeho čias z Rímskej ríše, prešli sme si historické budovy v úplnom centre, medzi ktorými sme niekedy mali problém vôbec prejsť, nakoľko sú veľmi blízko seba a nachádzajú sa na nich všetky možné stopy národov, ktoré kolonizovali dané územie.

3.deň
    Dnešný deň nám značne ovplyvnilo počasie, keďže výdatne pršalo a fúkal silný vietor, takže naša outdoorová aktivita sa musela presunúť z mesta do vzdelávacieho strediska. Našou úlohou bolo vytvoriť edukačné video na tému histórie Splitu a jeho pamiatok, ktoré sme si dôkladne prešli včera. So značne obmedzenými možnosťami, s fotkami z predchádzajúceho dňa a vytvorením rôznych hraných scénok sme sa snažili vyrobiť krátke a  vtipné video.
    Následný blok sme každá zastúpená krajina prezentovali svoju školu, mesto a doposiaľ využívané formy outdoorového vyučovania. Mnohí zahraniční kolegovia boli veľmi milo prekvapení z našej krajiny, jej prírody a možností.

4.deň
    Deň začal ranným teoretickým blokom, ktorého témou bol školský systém v Chorvátsku, kde nám podrobné predstavili edukačný proces od materskej škôlky až po vysokoškolské štúdium, spôsob hodnotenia, typy škôl, maturitné skúšky a taktiež aj fungovanie súkromných škôl. Školský systém je veľmi podobný, skoro až rovnaký ako u nás, najväčší rozdiel je v trvaní základnej školy, ktorý je v Chorvátsku do ôsmej triedy.
    Následne prebiehal sociálny program, ktorého súčasťou bol výlet do okolia a spoznávanie rôznych miest, prírodných parkov a pod. My sme si zvolili výlet do mestečka Omiš a okolitej prírody.

08.12.2022 07:30 | viac »
  • Turecko

1. deň
    Mobilita v Turecku v slnečnej Antalyi. Hneď prvý deň privítalo naše kolegyne teplé počasie. Po úvodnej prehliadke školy pod vedením riaditeľa školy a šálke tureckého čaju nasledovala hodina angličtiny s interaktívnymi cvičeniami u mladších ale i starších žiakov. Rozhovor o školskom systéme, o krajine a jedle ale i našich záľubách nám umožnil sa lepšie spoznať.

2. deň
    V druhý deň našej tureckej mobility nás hneď po úvodnej hodine angličtiny zameranej na gramatické pravidlá, naši tureckí kolegovia pozvali priamo do kuchyne na praktické vyučovanie. Spolu sme napiekli sladké kakaové sušienky aj slané pečivo. Rozlúčili sa s nami pesničkou a tureckým tancom.

3. deň
    Podľa slovenského porekadla "V zdravom tele zdravý duch" sme 3.deň našej tureckej mobility začali rozcvičkou a pohybovými aktivitami. V aule sme si pozreli tanečné vystúpenie v tme. Na hodine tureckého jazyka sme sa zaoberali Braillovým písmom, ktoré sme vytvorili v 3D forme. V tomto písme nám dievčatá vyrobili naše menovky. Ďakujeme našim tureckým kolegom za krásne strávený čas.

10.11.2022 08:21 | viac »
  • DEBRECÍN

1. deň
    Privítal nás riaditeľ školy,  ktorý cez rozhlas otvoril Erasmusdays 2022. Zoznámili sme  sa s učiteľským zborom a následne absolvovali prehliadku školy . Prvá vyučovacia hodina, ktorú sme si pozreli bola matematika v 1.A, zaujala nás práca  žiakov s rôznorodými  pomôckami. Pokračovali sme prírodovedou, ktorá bola prepojená s matematickými pojmami v 3.C. Pani Bodo si pre nás pripravila prezentáciu o maďarskom školstve, ich škole a o pamiatkach v Debrecíne. Vzala nás na anglický jazyk do 7.A triedy, kde nás aktívne zapojila do vyučovacieho procesu. Popoludní učiteľky, ktoré sa zúčastnili programu Erasmus+ prezentovali žiakom ich pobyt na Korfu a na Cypre.

2. deň
    Druhý  deň našej mobility sme začali  hodinou maďarského jazyka v 2.A triede, ktorý bol zaujímavo  prepojený s prvoukou. Nasledovalo testovanie prvákov a druhákov v telocvični. Testovanie prebiehalo formou súťaží medzi jednotlivými družstvami. Deň sme ukončili vydareným hudobným koncertom z hodiny Music and piano, na ktorom sa nám predstavili žiaci z rôznych ročníkov. Predviedli nám spev tradičných maďarských ľudových piesní a hru na boom whackers.

3. deň
    V sobotu prebiehalo testovanie 5. a 6. ročníka formou súťaží. Na konci testovania žiaci dostali diplomy a ceny. Po testovaní sme spoločne s pánom riaditeľom zhodnotili celú mobilitu, odovzdali sme si vzájomne darčeky a certifikát o úspešnom absolvovaní mobility. Tešíme sa na návštevu maďarských kolegýň  v novembri.

21.10.2022 07:22 | viac »
  • MADEIRA

1.Deň
    Bol zameraný na prezentáciu sa jednotlivých účastníkov zo Slovenska, Talianska, Rumunska a na rozvoj teambuildingových aktivít s cieľom vytvoriť príjemné pracovné prostredie.

2.Deň
    Sme diskutovali o situácii v dnešnom školstve a vnášali do diskusie vlastné pohľady odrážajúce dianie v našich domovských krajinách.

3.Deň
    Bol zameraný na komunikáciu a kreatívne činnosti využiteľné v praxi na vyučovacích hodinách – rolové hry, kreatívne hry....

4.Deň
    Počas celodenného výletu sme spoznávali kultúru, prírodu Madeiry za účasti všetkých školiteľov a účastníkov kurzu. Navštívili sme tradičné obydlia Santana,  v hlavnom meste Funchal sme využili netradičný spôsob prepravy na ceste z mestskej vyhliadky, ochutnávali sme i miestne špeciality ako morské plody -  mušle, kalamáre, či chobotnice, navštívili prírodné kúpele Porto Moniz vytvorené sopečnou činnosťou, navštívili vyhliadku Gabo Girao 589m.n.m. a záver dňa zavŕšili absolvovaním západu slnka na vyhliadke Santa Cruz. Celoročne príjemné teploty zabezpečujú na ostrove Madeira taktiež bohatú vegetáciu.

5.Deň
    Použitie aplikácií Mentimeter, LightCut, Canva vo vyučovacom procese.

6.Deň
    Predstavenie našej školy a prostredia krajiny z ktorej prichádzame.

7.Deň
    Posledný deň bol venovaný diseminácii a evalvácii poznatkov, ktoré sme na kurze získali.

23.09.2022 13:27 | viac »
  • SINTRA

1. deň
    Počas prvého dňa sme sa venovali prezentácii jednotlivých škôl, rôznym zoznamovacím aktivitám. Spoločne sme nadväzovali bližšie kontakty a zisťovali sme navzájom informácie o jednotlivých účastníkoch. Pomocou rôznych aktivít sme si priblížili rôzne problémy edukácie v jednotlivých krajinách.
    Popoludní sme si prezreli historickú časť Lisabonu.

2. deň
    Počas druhého dňa sme navštívili Sintru. Prezreli sme Regalera Palace a Pena Palace. Počas návštevy týchto miest sme pracovali s aplikáciou Google lens. Našou úlohou bolo vyhľadať názvy vybraných rastlín a zistiť najzaujímavejšie informácie o týchto rastlinách.

3. deň
    Počas tretieho dňa sme pracovali s online programom Actionbound, kde sme vytvárali inšpiratívne projektové zadanie pre žiakov. Taktiež sme vytvárali test pomocou aplikácie Webquest. Vyskúšali sme si outdoorovú aktivitu rozvíjajúcu logické myslenie, spoluprácu a kreativitu.
    Popoludní sme navštívili historickú časť Lisabonu - Belém. Videli sme Torre Di Belem, Mosteiros Dos Jeronimos, Padrao dos Descobrimentos.

4. deň
    Počas tretieho dňa sme pracovali s online aplikáciou plickers, kde sme vytvárali test. Na vyhodnocovanie odpovedí jednotlivých testov sme použili čítačku QR kódov. Prostredníctvom online aplikácie Canva sme spracúvali fotografie, obrázky a videá na tvorbu prezentácie.

5. deň
    Počas piateho dňa sme sa venovali záverečným aktivitám. Lektorka nám odprezentovala jednotlivé poznatky a smerovanie pre budúce vzdelávanie. Tvorili sme darčeky vo dvojiciach. Odovzdávali sa diplomy za absolvovanie kurzu.

19.09.2022 14:26 | viac »